Friday, November 13, 2009

BAJU KURUNG

today i need some compliment..huhu..
dgn rase seronoknye hari ni aku memilih utk memakai baju kurung..huhu..
4 the 1st tyme g kantin pi bju kurung..i need to b look different today..hoho..
mcm biasa pergi dgn kreta uzur bapaku..(arini tak sempat nak nyanyi lagu keta sbb dah lmbt)
serba serbi lain..dgn pki sandal yg dah lama tak dipakai..di beli semasa blaja tahun kedua sem4..haha..kasut biji dak umah sewa aku pgl(dak umah sewa terdiri drpd shida,qilah,jonet,yana kecik,leeya,haimi n shahrul..ika pikot termasuk skali tp dia hanyalah dtg skali skala)

ape yg aku impikan utk hari ni berjaya..ramai org menegur penampilan aku pd hari ni..
aku wat conclusion dak2 skolah ni berkata;
eh!! kakak nmpk lain hari ni..cantik akak pki bju kurung..
kakak kantin berkata; owh ape yg lain??
dak skolah; tak la biasa akak pki tshirt ngn jeans je..ari ni nmpk lain la..dgn cekak lagi..
aku tau dieorg ingin menerus kan ayat ini..
akak nmpk ayu hari ni..
ngeeeeeeeeeeeeeeeee......
cm kena je..
hahahahha..
budak skolah makin suka memonteng..cikgu2 mesti ske sbb tak yah pening pale nak jage klas..

ha cite psl cikgu..t'igt lak zaman aku jd cikgu..kejap je..dlm 5 bulan..tp mcm2 pengalaman aku dpt..2 bulan pertama aku ngajar dak darjah 1..n bulan seterusnya aku ngajar darjah 3..
tyme darjah 1 tu nasib baik la 2 bulan je..klu lbh dari tuh mmg aku surrender..
meteka sgt friendly dgn cikgu yg ade di depan mereka..
huhu..
setiap benda yg nak di buat mesti akan di beritahu..termasukla..
cikgu nak sharp pensel..
cikgu, saya nak minum..
cikgu saya nak g tandas..
(ade yg agak kurang sopan) cikgu saya nak berak..
ya rabbi part yg last skali tuh aku lemah..nasib baik la aku tak melalui pengalamn membasuh sisa budak yg tak sempat mereka buang di tempat yg sepatutnye..
kussss!!! lemah semangat klu aku melalui pengalaman tuh..
aku igt dak darjah 1 ni sng nak handle sbb bdk2 ni slalunye akan takut ngn org lagi besar dr dieorg..tp tanggapan aku slah..dieorg tersangat la advance..jgn la cikgu baru nak tunjuk baik dgn dieorg..abes la nnt..aku igt lg sorg budak ni nama firas aiman..1st day aku msuk dia dah kenakan aku..
tyme tuh aku nak start ngajar dah..n akupun berkata;
cikgu ain: ok murid 1 marikh..hari ni kita blaja kerja k..kluarkan buku BM3(kod buku utk buku pemahaman)
dieorg pon berlumba cari buku dalam beg..pas tu..lpeas sorang, sorang angkat buku..
murid 1 marikh: cikgu buku yg ni ke??
lepas sorang, sorg tanye..
ade gak kena sekeh ni..tak leh2..aku dah kena warning awal2 jgn sentuh murid2..so aku pendamkan jela..klu di ikutkan tgn aku ni ringan je nak pulas tllinga dak2 nih..aku masih waras..
ha cite balik psl firas aiman..bg aku dia ni kategori budak yg nakal tapi bijak..huhu..
cikgu ain: ok..cikgu nak bg 6 soalan..4 soalan cikgu dah bagi..lagi 2 kejap lagi..cepat siapkan yg kat depan ni..siapa lmbt cikgu terus padam..cikgu taknak tgu..hoho..
lalu budak ih bersuara..
firas: cikgu 4 cukupla..banyak sgtla 6 soala..
cikgu ain: ape yang banyak nye..buat je la cikgu suh buat..
firas: ala cikgu..4 jela..
tyme tu hari pertama so aku termakan kata2 budak si fira ni..
cikgu ain: ok..hari ni cikgu bg 4 soalan je..besok kita sambung lagi..cikgu nak kamu semua siapkan harini jugak..
hoho..aku pun jalan2 sekeliling kelas..
ade lg tuh yg tak keluarkan buku..
aku ynyela mane buku..
dia leh wat derk je..ampeh tul..aku suh dia buat dlm kertas..
tp stil tak buat..huhu..ampeh tul..(aku ade tny cikgu klas dia..budak tu mmg mcm tu..dia indonesian..tak reti bahasa melayu)
owh ok..boleh di maafkan..tp bila tau perangai dia sebenar aku bengang..sbbnye dah la tak buat keja..dia leh ajak mbr yg tgh buat kerja ni main..
sabar jela..
huuhuhuhuhu..nn aku story lg..banyak sgt..bayangkan la 5 bulan jd cikgu..so ianya akan ambil masa 5 bulan utk story mory..tu baru nak story murid..belum bergosip dalam bilik guru..aduh..cam rindu plak moment tuh..

kat bwh ni aku sertakan pertanyaan yg slalu di tanya oleh budak darjah 1..
cikgu lepas soalan ni nak selang ke?
cikgu saya nak duk depan boleh?? saya tak nmpk..
cikgu, saya nak minum boleh?
cikgu, ilhan kcu saye..
cikgu, muhammad tak bwk buku..
cikgu zuhairi ambil pemadam saye..
cikgu hari ni cantik la..

ngeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment